Rozkład materiału z języka angielskiego – grupa IV – listopad
Materiał opanowany w listopadzie – grupa IV
Rodzina:
- Mama – mommy
- Tata – daddy
- Brat – brother
- Siostra – sister
- Dzidziuś – baby
- Babcia – grandma
- Dziadek – grandpa
Dom:
- Kuchnia – kitchen
- Łazienka – bathroom
- Salon – living room
- Sypialnia – bedroom
Zabawki:
- Hulajnoga – scooter
- Lalka – dolly
- Piłka – ball
- Miś – teddy
- Kolejka – train
- Samochodzik – car
Jedzenie:
- Frytki – chips
- Chipsy – crisps
- Marchewka – carrot
- Jabłko – apple
- Ananas – pineapple
- Ryż – rice
- Czekolada – chocolate
- Kurczak – chicken
- Woda – water
- Mleko – milk
- Cola – coke
- Hot dog
- Hamburger
Zdrowe – healthy
Niezdrowe – unhealthy
Ponadto:
Dzieci utrwalały nazwy kolorów i emocji oraz członków rodziny, poznały nazwy zabawek i rozmówki związane z wszystkimi tematami podczas realizacji projektu „Play in English – Play with English: piosenki, wierszyki i rymowanki jako sposób komunikacji”. Projekt zajął kilka tygodni, a jego efekty można zobaczyć w filmiku na naszym profilu facebookowym.
Rymowanki i piosenki zawarte w projekcie:
„Fingers family”
Daddy finger, daddy finger where are you?
Here I am, Here I am
How do you do.
Kolejne zwrotki z mommy finger, brother finger, sister finger, baby finger
“How are you”
(na melodię powyższej piosenki, w tekst wplatamy imię dziecka, dziecko odpowiada samodzielnie wybierając uczucia, emocje)
Jasiu, Jasiu, Jasiu, Jasiu how are you?
Today I’m happy, Today I’m happy
Nice to see you
“What is yellow?”
(na melodię “Panie Janie”)
What is yellow x2
Can you see x2
I can see a teddy x2
Point with me x2
What is red x2
Can you see x2
I can see a scooter x2
Point with me x2
What is pink x2
Can you see x2
I can see a dolly x2
Point with me x2
What is purple x2
Can you see x2
I can see a ball x2
Point with me x2
What is green x2
Can you see x2
I can see a car x2
Point with me x2
What is blue x2
Can you see x2
I can see a car x2
Point with me x2