angielskiangielski dodatkowe

Let’s play !

Dziś przedstawię kilka pomysłów, jak bawić się z dziećmi w domu, by utrwalać z nimi zdobyte na zajęciach wiadomości. Temat przewodni? Części ciała.

Poniższe  propozycje są opisane przy założeniu, że dzieci znają już niektóre z nich. W różnych grupach, poruszam z dziećmi odmienną tematykę. Niektóre z nich mają już za sobą poruszaną dziś tematykę, niektóre mają ją jeszcze przed sobą. Szczegółowy zakres materiału, można znaleźć na stronie www.danapis.pl w zakładce „Język angielski”.

Propozycje dla maluszków

Where is my nose?

Potrzebna nam będzie pacynka. Najpierw sami rozmawiamy z pacynką, która prosi nas o wskazanie pewnych części ciała. Potem pacynka zaczyna zwracać się do dziecka. By uatrakcyjnić dla nich zabawę, pacynka może wydawać różne śmieszne odgłosy, gdy dziecko dotyka jej części ciała.

My eyes, my nose….

Zabawa z piosenką dostępną pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=lVINkMH0BUA.

Najpierw sami uczymy się piosenki. Potem uczymy ją dzieci, zaczynając od bardzo powolnego śpiewania, wręcz przeciągania melodii, wskazując odpowiednie części ciała. Potem zachęcamy dzieci do coraz szybszego śpiewania, aż w końcu śpiewamy tak szybko, że samym nam trudno nadążyć z pokazywaniem i wymawianiem słów. Świetna zabawa gwarantowana!

Hot puppet

Potrzebna jest pacynka i podana wyżej piosenka i ….nieco więcej osób, tak by stworzyło się nam małe koło. Włączamy muzykę, a zadaniem uczestników jest podawanie sobie nawzajem w kole jak najszybciej pacynki. Na stop w muzyce, osoba, która właśnie trzyma pacynkę musi wskazać część ciała wybraną przez osobę prowadzącą zabawę, lub przez innych uczestników.

Propozycje dla „średniaków” (4-5 lat)

Head and shoulders

https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY – piosenka do zabawy. Podobnie jak w przypadku maluchów, przyśpieszamy w trakcie zabawy.

Lub wariacja zabawy tylko teraz już w wersji a capella. Osoba prowadząca zabawę śpiewa samodzielnie piosenkę, wskazując odpowiednie części ciała. W pewnym momencie jednak celowo popełnia błąd, zadaniem dzieci jest krzyknięcie „STOP” lub „NO”, gdy zauważą błąd

Body dictation

Dajemy dziecku kartkę i kredki i informujemy, że będzie rysować, to o czym my będziemy opowiadać. I opowiadamy o jakiejś postaci – oczywiście po angielsku J Np. „Narysuj trzy głowy, narysuj trzy ręce, pięć nóg” itd. Tak naprawdę im śmieszniejsza postać, tym lepiej.

Propozycje dla starszaków

Draw, fold and pass.

Potrzebne nam będzie kilka osób, kartki papieru i kredki. Każdy uczestnik dostaje kartkę papieru. Osoba prowadząca wydaje instrukcje w języku angielskim. Prosimy by dzieci narysowały głowę, po czym zaginamy kartkę tak, by wystawał tylko koniuszek szyi i dzieci zamieniają się kartkami. Nie podglądając tego, co narysował poprzedni właściciel kartki, dzieci dorysowują kolejne elementy ciała: tułów, nogi, stopy. Po każdym elemencie kartka jest zaginana w taki sposób, by wystawał tylko koniuszek rysunku i dzieci zamieniają się kartkami. Na koniec uczestnicy rozwijają rysunek i sprawdzają efekty wspólnej zabawy. Śmiech na 100%.

Dance with me.

Wystarczą dwie osoby, ale zabawa jest lepsza, gdy dzieci jest więcej. Dzieci dobierają się w pary i włączamy muzykę, zapraszając je do tańca. Na stop w muzyce, prosimy po angielsku, by dzieci złapały się nawzajem za nosy, plecy, uszy itd. Dzieci tańczą trzymając się za wymienione części ciała do kolejnej przerwy w muzyce.

Warto pobawić się z dziećmi w ten sposób od czasu do czasu. Dla nich jest to okazja, by utrwalić sobie co nieco, dla rodziców okazja, by ciekawie i pożytecznie spędzić z dziećmi czas. Dla Was razem to okazja do wspaniałej zabawy.

Agnieszka Kopycińska